Aktualnie na stronie
przebywa 1 osoba
Gmina Nowy Staw planuje przystąpić do Programu „STOP SMOG”. Program powstał z myślą o najmniej zamożnych gospodarstwach domowych. W jego ramach możliwe jest dofinansowanie przedsięwzięć ograniczających emisję szkodliwych substancji do otoczenia, jak również ograniczenie zużycia ciepła w jednorodzinnych budynkach mieszkalnych. Program będzie współfinansowany ze środków Funduszu Termomodernizacji i Remontów, a jego realizacją zajmie się gmina, która uzyska z budżetu państwa do 70% dofinansowania kosztów inwestycji. Osoby, które spełnią określone w ustawie warunki i zostaną zakwalifikowane do programu poniosą do 10% kosztów inwestycji, pozostałe 20% środków finansowych zapewni gmina. Ustawa zakłada, że średni koszt realizacji przedsięwzięcia niskoemisyjnego, w jednym budynku mieszkalnym, lub w jednym lokalu, nie może przekroczyć kwoty 53.000,00 zł., a okres realizacji może wynieść maksymalnie 3 lata.
Program „STOP SMOG” różni się od podobnego programu o nazwie „Czyste Powietrze” tym, że jest przeznaczony dla najmniej zamożnych gospodarstw domowych i będzie realizowany przez gminę, a nie właściciela budynku mieszkalnego. Po otrzymaniu dofinansowania gmina, w drodze zamówienia publicznego, wybiera wykonawcę inwestycji. Osoby, które skorzystały już z Programu „Czyste Powietrze” lub zamierzają z niego skorzystać, nie mogą być uczestnikami Programu „STOP SMOG”.
W ramach Programu „STOP SMOG” można realizować przedsięwzięcie niskoemisyjne obejmujące koszty urządzeń, instalacji, materiałów, robót budowlanych i usług związanych m. in. z:
• likwidacją urządzeń lub systemów grzewczych ogrzewających budynki mieszkalne jednorodzinne lub urządzeń lub systemów podgrzewających wodę użytkową w tych budynkach, które nie spełniają standardów niskoemisyjnych, albo wymiany takich urządzeń lub systemów na spełniające standardy niskoemisyjne;
• podłączeniem budynku do sieci ciepłowniczej lub gazowej;
• zainstalowaniem, przyłączeniem i uruchomieniem mikroinstalacji odnawialnego źródła energii (OZE);
• dociepleniem ścian, stropów, podłóg na gruncie, fundamentów, stropodachów lub dachów;
• wymianą stolarki okiennej i drzwiowej;
• naprawą, przebudową i modernizacją przewodów kominowych;
Warunki udziału mieszkańców w projekcie „STOP SMOG”.
Gmina Nowy Staw będzie zawierać umowę z osobą chętną do udziału w projekcie, która spełni określone poniżej warunki:
Zanim Gmina Nowy Staw uzyska dofinansowanie, musi zagwarantować, że spełni warunki narzucone w Programie „STOP SMOG”. Gmina zamierza zapoznać się z zainteresowaniem ze strony mieszkańców w celu zbadania potrzeb i określenia liczby przedsięwzięć planowanych do realizacji. Do uruchomienia Programu „STOP SMOG” wymaganych jest minimum 20 budynków jednorodzinnych spełniających warunki Programu.
Burmistrz Nowego Stawu zachęca mieszkańców Gminy Nowy Staw do zgłaszania się do Programu „STOP SMOG” poprzez składanie wstępnych, pisemnych deklaracji uczestnictwa w programie. Deklaracje można składać najpóźniej do dnia 11 czerwca 2021 r., osobiście lub listownie na adres Urzędu Miejskiego w Nowym Stawie ul. Bema 1, 82-230 Nowy Staw, lub elektronicznie na adres: um@nowystaw.pl.
W przypadku pytań, zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego:
Sylwia Legutko (55) 271 51 00 wew. 22, s.legutko@nowystaw.pl
Anna Uzdowska (55) 271 51 00 wew. 31, promocja@nowystaw.pl
Sylwia Pompa (55) 271 51 00 wew. 31, fundusze@nowystaw.pl