Aktualnie na stronie
przebywa 1 osoba
We wniosku o dofinansowanie Wnioskodawca:
przedstawia swoje dane osobowe oraz dane budynku,
wykazuje swój dochód,
zakres rzeczowy przedsięwzięcia, czyli jakie przedsięwzięcie zrealizował lub będzie realizował oraz jakie koszty poniósł z tym związane,
dołącza załączniki, jeżeli są potrzebne.
We wniosku o płatność:
Wnioskodawca po zawarciu umowy dotacji i zrealizowaniu części lub całości zadań określonych w umowie, może wystąpić do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku o ich rozliczenie i uruchomienie płatności za wykonany zakres prac. Ostatni wniosek o płatność powinien być złożony najpóźniej do 30 dni od daty zakończenia przedsięwzięcia,
wypłata środków (częściowa lub końcowa) dokonywana jest na podstawie wniosku o płatność sporządzonego przez Wnioskodawcę,
w przypadku umowy dotacji, wypłata dotacji może być zrealizowana maksymalnie w trzech częściach (wnioski częściowe i wniosek końcowy),
w przypadku składania wniosków częściowych:
- w pierwszym składanym wniosku wymagane jest rozliczenie wymiany źródła ciepła oraz potwierdzenie likwidacji/trwałego wyłączenia z użytku wszystkich „starych” źródeł ciepła na paliwo stałe niespełniających warunków Programu,
- w ramach jednego wniosku o płatność należy rozliczyć wszystkie koszty należące do danej kategorii kosztów, zgodnej z zakresem rzeczowo-finansowym przedsięwzięcia objętego zawartą umową o dofinansowanie,
- faktury lub inne równoważne dokumenty księgowe (dokumenty zakupu), w treści lub w ramach dołączonych specyfikacji powinny zawierać dane identyfikujące zakupione i zamontowane urządzenia, materiały, wyroby (producent, nazwa, model), a przez to umożliwiać jednoznaczne odniesienie się do ich certyfikatów/ świadectw, kart produktu oraz etykiet energetycznych.
do rozliczenia przedsięwzięcia można złożyć maksymalnie trzy Wnioski o Płatność (dwa częściowe oraz końcowy) oraz nie można dzielić poszczególnej kategorii wydatków (np. ocieplenia) na odrębne Wnioski o Płatność,
w ramach jednego wniosku o płatność należy rozliczyć wszystkie koszty należące do do danej kategorii kosztów,
ostatni wniosek o płatność powinien być złożony najpóźniej do 30. dni od daty zakończenia przedsięwzięcia,
w przypadku realizacji prac w zakresie: instalacji centralnego ogrzewania oraz ciepłej wody użytkowej, wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła, ocieplenia przegród budowlanych, stolarki okiennej i drzwiowej siłami własnymi, wypłata dotacji po złożeniu końcowego wniosku o płatność będzie poprzedzona kontrolą podczas wizytacji kontrolnej,
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku dokona wypłat kwoty dotacji w terminie do 30 dni od daty przedłożenia kompletnego wypełnionego wniosku o płatność,
Wnioskodawca dołącza do wniosku o płatność załączniki:
- protokół odbioru robót sporządzony i podpisany przez wykonawcę i Wnioskodawcę,
- kopie faktur i rachunków potwierdzających zakup materiałów lub usług w ramach przedsięwzięcia potwierdzone za zgodność z oryginałem,
- dokument potwierdzający płatność bezgotówkową przelewu/płatności kartą/blikiem, a w przypadku płatności gotówkowej – fakturę/rachunek wraz z adnotacją o treści „zapłacono gotówką”, „zapłacono”, czy „otrzymałem zapłatę”,
- kserokopię imiennego dokumentu zezłomowania – formularz przyjęcia odpadów metali,
- kartę produktu i etykietę energetyczną,
- certyfikat/ świadectwo potwierdzające spełnienie wymogów dotyczących ekoprojektu dla źródła ciepła na paliwo stałe,
- karta produktu lub inny dokument potwierdzający spełnienie wymagań technicznych,
- w przypadku otrzymania dofinansowania ze środków publicznych na ten sam zakres rzeczowy przedsięwzięcia – kopie takich dokumentów,
- w przypadku montażu mikroinstalacji fotowoltaicznej – wystawione dla Wnioskodawcy zaświadczenie Operatora Sieci Dystrybucyjnej potwierdzające montaż licznika wraz z numerem Punktu Poboru Energii opatrzonego pieczęcią firmową oraz czytelnym podpisem.